DEVIL MAY CRY 4-preview
DEVIL MAY CRY 4
Veterán Dante a novopečený Nero
Jak jste se mohli dozvědět z našeho minulého článku, v DMC4 se zhostíte role dvou rozdílných charakterů. Jedním z nich bude starý známý drtič Dante, druhým úplný zelenáč Nero. Oba jsou k vidění hned v úvodní animaci, kdy Dante napadne Sanctuse – velitele Řádu meče – přímo v jeho katedrále. Protože je však Nero jeho členem, okamžitě začne svého pána chránit a rozhodne se uštědřit Dantemu tvrdou lekci. Právě v tento okamžik celá animace končí a hra plynule přechází do rukou samotného hráče. To tedy znamená dvě věci – první polovinu celé hry absolvujete v roli Nera a už na jejím samotném začátku budete muset řádně propleskat sympatického Danteho.
Ironií je, že tato nemilá akce slouží pro hráče jako tutoriál, aby si osvojil základní pohyby a bojové styly nového hrdiny (například trojitý skok nebo používání revolveru Blue Rose, meče Red Queen a paže Devil Bringer). Po ubrání dostatečného množství zdraví vašemu starému známému se spustí další animace, v níž raději souboj opouští, jelikož se k němu blíží posily pevně odhodlané nebohému Nerovi pomoci. Sanctusův zástupce Credo nařizuje Nerovi, aby okamžitě vypátral neznámého útočníka a přivedl ho zpět. Tím tedy Nero získá pocit, že je Dante prachbídný zloděj a vrah, obzvláště když vidí, že je jeho velitel Dantem popraven, a proto se ho snaží dostat za jakoukoliv cenu.
Více bojů, více znalostí
Podle zahraničních kolegů budete Nera ovládat poměrně dlouho a až zhruba kolem třinácté úrovně se vám již konečně dostane vytoužené chvíle, v níž vám pod ruku přijde opět Dante. Ať už ale budete ovládat kohokoliv, některé zákonitosti zůstanou stejné, většina z nich dokonce i z předešlých dílů této oblíbené série. Tedy, čím více se budete snažit například dokončit level co nejrychleji nebo používat komba co nejefektivněji, tím větší si vykoledujete hodnocení na konci každé úrovně. Po jeho kompletním přepočítání získáte výslednou známku určující příslušný počet tzv. Proud Souls. Díky nim si pak můžete na začátku každé úrovně vybrat novou dovednost nebo si naopak vylepšit stávající, přičemž to samé platí i u používaných zbraní.
Příklad si názorně ukážeme na Nerovi: můžete si vybrat třeba nové Red Queen mečové kombo, účinnější náboje pro Blue Rose nebo si zvýšit dosah mocné paže Devil Bringer. Vybrat si ovšem lze nejen z fyzických upgradů, ale také i z psychických jako třeba okamžité navýšení Exceed ukazatele, díky čemuž budete rozdávat mnohem silnější údery svým nepřátelům. Postupem času však přestanou být některé naučené znalosti dostačující, a protože počet Proud Souls nebude nijak vysoký, bude třeba s nimi šetřit. Proto vám autoři umožnili odstranit dříve naučené, ale už nedostačující a nevyužívané vlastnosti, přičemž investované body se vám pochopitelně vrátí a vy je zcela logicky použijete pro vývoj nových a lepších vlatností.
Zapomenout také nesmíme na staré známé sbírání orbů během procházení úrovní, díky kterým si pak můžete koupit nové věci nebo si dokonce navýšit ukazatel zdraví a tím tak prodloužit život vašeho aktuálního svěřence. Za zmínku také stojí možnost si znovu zahrát aktuální úroveň pro získání dodatečného počtu orbů a Proud Souls, čili pokud nebudete na nové nepřátele stačit, relativně snadno se na ně natrénujete. Otázkou ale zůstává, jestli na to budete mít vůbec chuť, protože jak sami víte, některé úrovně v sérii DMC bývají opravdu dost tuhé.
Na pomoc přispěchá sám Lucifer
Abychom nemluvili pouze o Nerovi, i Dante se dočká různých změn. Co zůstane zachováno, jsou jeho unikátní čtyři bojové styly jako Trickster, Sword Master, Gunslinger a Royal Guard, přičemž se mezi nimi můžete plynule přepínat i ve vzduchu, a to jediným tlačítkem. Hned v první úrovni za Danteho (v temném lese) získáte po prosekání otravných nepřátel a porážce tuhého bosse šanci vyzkoušet si novou zbraň příhodně pojmenovanou Lucifer. Jedná se o sadu červených ostří mýticky se vznášejících nad Dantem, které na jeho příkaz zaútočí na všechny nepřátele v jeho dosahu. Asi není třeba dodávat, že z nebohých protivníků nezbude ani mastný flek.
Co se týče level designu, ten je podle prvních obrázků a videí minimálně stejně tak dobrý jako v předchozích dílech. Prostředí, v nichž budete eliminovat všemožné nepřátele, budou dostatečně variabilní, a tak se podíváte například do temných lesů, zasněžených plání a dalších zajímavých lokací. Po vzoru předchozích dílů se ale nejvíce dočkáte bojů v působivých gotických interiérech s ladným fantasy nádechem, což rozhodně není na škodu. Grafický engine také doznal vylepšení a jak je z přiložených screenshotů patrné, hra vypadá opravdu moc hezky. Bát se nemusíte ani o kvalitní hudební doprovod, který je přeci jen u této série automaticky očekáván.
Na co se těšíme |
|
Čeho se bojíme |
|
Hlad po nových hráčích
Fanouškovskou základnu PS3 značně rozhořčilo, když bylo oznámeno, že nové pokračování světa Devil May Cry s číslovkou 4 nakonec vyjde pro platformy PS3, Xbox 360, a dokonce i PC, čímž tak titul ztratil dříve ohlášenou PS3 exkluzivitu. Sami autoři prohlásili tento krok za nutný pro masové rozšíření popularity této série na celém světě. Ostatně já sám z toho mám ohromnou radost, protože i když se cítím stále hrdým PCčkářem, milovníkům konzole PS2 jsem vždy tiše záviděl rozsáhlou sérii Mortal Combat a právě i excelentní Devil May Cry. Aby však byli nově příchozí hráči vůbec schopni se plnohodnotně zapojit do tohoto světa, na samotném počátku hry pro ně vývojáři přichystali možnost si zvolit z dvojího nastavení, a to Human a Devil Hunter. Jak asi správně tušíte, volba Human je určena pro nováčky, zatímco Devil Hunter pro znalce série a milovníky opravdových výzev. Je tedy vidět, že si dal Capcom opravdu záležet, aby svou sérii přiblížil snad už opravdu každému hráči na světě, což je alespoň podle mě skvělým tahem. Datum vydání bylo v USA, Velké Británii a Austrálii stanoveno na únor letošního roku, a tak se na DMC4 můžeme pomalu ale jistě začít těšit.